fredag 21 oktober 2011

V.42 Prao sista dagen

Hej!

Sista dagen tyvärr, det har varit en riktigt rolig prao plats. Iallafall till dagens uppgifter. Idag började dagen i matsalen där alla sitter och snackar innan dom börjar jobba. När klockan stod på sju gick alla till sina respektive arbetsplatser inne som ute. I med att det är fredag idag ska ganska mycket grejer skickas iväg så idag gällde det att alla blev färdiga. Jag började med att prov köra ett torkskåp som skulle skickas ivag med lite hjälp av pappa. Efter det började jag med att montera moter och vinge som ska bli en kondensor. Det tog ganska lång tid så jag var färdig kanske en timme före lunch plus vi hade haft frukost. Så när jag var färdig så började jag med att hjälpa pappa med att paketera torkskåpen och sedan köra dit dom till lastbryggan. Efter det behövde Rikardsson lite hjälp med ett stort kylaggregat skulle skruvas botten och väggar. Vi blev inte riktigt färdiga så vi fick fortsätta efter lunch.

Efter lunch så började Eskil(Pappa), Rikardsson och jag att paketera kylaggregatet. Sen körde vi ut detta också på vinchen. Efter det började vi städa och sen var det fika och jag hade bakat kaka som tack för jag har fått varit på firman. Efter fikan körde jag lite truck riktigt roled. Sen slutade vi vid fyra tiden.

Har varit en rolig prao och kanske kan tänka mig att jobba med deta yrke!

Ha det bra!        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar