måndag 17 oktober 2011

v.42 Första dagen på prao!

Hej; jag ska prao denna vecka på Kylprodukter i Kivik.

Började med att stiga upp klockan halv sex, åt frukost och byte om. När jag kom upp till jobbet hade dom något slags möte där dom går igenom allt som ska göras/vara klart i veckans slut. Efter det visade Jörgen runt mig i hela bygget och efter det började jag jobba för fult med att bocka olika rör som dem sedan skulle ha i ett kyl aggregat som skulle till Lidl. Sen bocka jag lite andra grejer också, sen visade sven mig en maskin som man fixar plåtar med stansar så slangar och allt möjligt ska få plats med. Efter det var det frukost.

Tillbaka efter frukosten började jag med att bocka rostfritt järn som skulle bli en ram till ett filter. Sedan gick jag runt lite och kolla vad dom andra syssla med. Sen var det lunch.

Efter lunchen fortsatte jag med ramarna och böjde till dom som blev lite krokiga. Sen hjälpte jag en annan med att bocka stora plåtar i en maskin. Sen packade jag upp kylare som skulle till Ica. Sen var det dax för fika.

Sen gjorde jag lite fler plåtar och hjälpte till att plocka undan för sen var dagen färdig klockan 16:00.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar